امروزه عصبشناسان، زیستشناسان متخصصان رشد، روانشناسان، دانشمندان و محققان علوماجتماعی در هر حوزه علمی به این موضوع پی بردهاند که بازی یک فرایند زیستی عمیق است. بازی، فعالیت نیمههوشیار و پیشکلامی برخاسته از ساختارهای زیستشناختی پیشین که قبل از رشد خودآگاه و قدرت تکلم وجود داشته است. بین ما انسانها بازی بدون تصمیمی هوشیارانه شکل میگیرد، بازی فعالیتی است که زیباییاش از طریق تجربه حاصل میشود. بازی حتی قبل از تولد به شکل غیرمنتظرهای روی کودک تاثیر دارد. کودک با بازی بدن خود را میشناسد. بازی؛ یادگیری، خلاقیت، انعطاف و سازگاری را تقویت میکند و میتواند دریچهای برای رسیدن به شکل جدیدی از خود باشد.
ظرفیت موجود در بازی/11
بازی چیست و چرا بازی می کنیم؟ چرا از پاسخ به این پرسش که «بازی چیست؟» بیزارم/19
ما برای بازی ساخته شده ایم/41
از جمله وظایف والدین توجه به بازی کودک است/63
بازی, منافاتی با کار ندارد/93
همبازی شدن/114
آیا بازی بُعد تاریکی هم دارد؟/126
دنیایی که در حال بازی است/139
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|