بازی چگونه به مغز ما شکل می دهد؟
نویسنده:
استوارت براون
مترجم:
زینب زعفرانچی
سال نشر:
1401
صفحه:
154
نوبت چاپ:
1

امروزه عصب‌شناسان، زیست‌شناسان متخصصان رشد، روانشناسان، دانشمندان و محققان علوم‌اجتماعی در هر حوزه‌ علمی به این موضوع پی برده‌اند که بازی یک فرایند زیستی عمیق است. بازی، فعالیت نیمه‌هوشیار و پیش‌کلامی برخاسته از ساختارهای زیست‌شناختی پیشین که قبل از رشد خودآگاه و قدرت تکلم وجود داشته است. بین ما انسان‌ها بازی بدون تصمیمی هوشیارانه شکل می‌گیرد، بازی فعالیتی است که زیبایی‌اش از طریق تجربه حاصل می‌شود. بازی حتی قبل از تولد به شکل غیرمنتظره‌ای روی کودک تاثیر دارد. کودک با بازی بدن خود را می‌شناسد. بازی؛ یادگیری، خلاقیت، انعطاف و سازگاری را تقویت می‌کند و می‌تواند دریچه‌ای برای رسیدن به شکل جدیدی از خود باشد.

ظرفیت موجود در بازی/11

بازی چیست و چرا بازی می کنیم؟ چرا از پاسخ به این پرسش که «بازی چیست؟» بیزارم/19

ما برای بازی ساخته شده ایم/41

از جمله وظایف والدین توجه به بازی کودک است/63

بازی, منافاتی با کار ندارد/93

همبازی شدن/114

آیا بازی بُعد تاریکی هم دارد؟/126

دنیایی که در حال بازی است/139

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved